Tv och Sommartorpet

Jaha. Då har jag blivit med tv igen. När vi flyttade till huset försvann möjligheten att titta på tv då vi inte hade någon digitalbox. Efter någon vecka hade jag vant mig vid att leva utan tv och började t.o.m. tycka att det var trevligt. Helt plötsligt fick vi saker gjorda på kvällarna! Vi började sitta och äta i matsalen istället för framför tvn! Det var då vi tog det stora beslutet att inte skaffa någon digitalbox. Det har varit så skönt att vara utan tv i över två månader!

Men så började nu dessa evinnerliga tv-sändningar av fotboll... H kunde stå emot ett tag, men nu gick det inte längre. Han var bara tvungen att ha en digitalbox för att se matcherna som är kvar. Och vad händer? Igår satt jag bänkad i soffan framför tvn hela kvällen... Och vi åt kvällsmat i soffan för första gången sedan vi flyttade till huset... Suck. Fast i beroendet direkt! Nu blir det nog inget mer fixat med huset... Från och med nu kommer vi att sitta i soffan istället... :/

Appropå tv, följer ni sommartorpet? Jag såg naturligtvis på det igår... Och jag saknar Ernst! Inte ger jag mycket för det där sovrummet med en säng som fyller hela rummet... Och inte tycker jag att dasset var något märkvärdigt det heller... I år verkar sommartorpet bara bli ett i mängden av inredningsprogram. Bara lite mindre inspirerande... Snälla Ernst, kom tillbaka!




Foton från svt.se

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag är dåligt på att se inredningsprogram, ska försöka att se sommartorpet nästa gång. Kram Sandra

2008-06-17 @ 17:20:23
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Sandra

Jag har utmanat dig, kram Sandra

2008-06-18 @ 16:46:17
URL: http://tjohalia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se