Mera ogräs...

Dagens insats här hemma är att jag förklarat krig mot maskrosorna också. Krig på 2 fronter alltså eftersom jag redan börjat attackera kirskålen. Maskrosorna efter husets långsida ska ersättas med tre klättrande rosor tänkte jag. Har inte valt sort eller färg än.

Kirskålen har hittills stått emot mina attacker med RoundUp förvånansvärt bra. Så här hopplösa ser mina land fortfarande ut:

image69


Men i det ena finns faktiskt början till en ynklig rabarber! Också det enda förutom kirskålen... Synd bara att jag inte tycker om rabarber... :)

image70


Lyfter man blicken från ogräset är det annars alldeles underbart vackert här nu! Ett av träden har fått vita blommor så jag vågar mig på den vilda gissningen att det är ett körsbärsträd... Otroligt spännande att se vad det blir av alla buskar och träd!

image71

image72

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilka härliga trädgårdsbilder, gillar stengången ni har, skulle också vilja ha en sådan....
Jag har en liten utmaning till dig om du vill (inget tvång!)kika in till mig så får du veta mer, Kram!

2008-05-09 @ 21:35:37
URL: http://sodralycke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se