Ny familjemedlem!

Igår kom Trille. Jag blev förtjust direkt och han kändes genast mer som en familjemedlem än en städhjälp. Naturligtvis satte jag honom i arbete med detsamma. Vardagsrummet och matsalen var i ett stort behov av en dammsugning. 

Trille började med att stå i ett hörn och ladda upp inför uppdraget i närmare 2h. Sedan tog han en sväng längs med väggarna i de två rummen för att se hur det ser ut hemma hos mig och lära sig hitta ordentligt. När rundan var färdig kastade han sig med stor entusiasm ut över de öppna golvytorna och började dammsuga. Han är smart Trille! Har någon avancerad algoritm för hur golvet ska dammsugas på bästa sätt för att täcka in hela golvet, men utan att dammsuga onödigt många gånger på samma ställe. Över de öppna ytorna far han fram med full fart och när han närmar sig något hinder saktar han ner för att sedan långsamt köra fram till hindret och vända innan han dunsar in i det.

Jag hade inte tålamod att vänta tills han hade dammsugit färdigt utan avbröt honom och inspekterade den genomskinliga lådan där dammet samlas för att se hur det gått. Trille hade fått ihop en hel del damm och jag var nöjd med hans insats så långt. Lika nöjd var nog inte den myra han tydligen också hittat på golvet.

Det fick räcka med den uppvisningen under gårdagen. Idag har jag bett honom köra av golven ordentligt under förmiddagen. Vi kom överens om en tid när han skulle börja jobba. Ska bli kul att komma hem och se hur bra han lyckats.

image67 image68
Trille dammsuger


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vad lyxigt med en självgående dammsugare! Hur är ljudnivån? Hihi jag tycker Trille ser ut att trivas hemma hos er :) Kram Sandra

2008-05-07 @ 14:57:04
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Annika

Oh, vilket trevligt husdjur. :) En sån skulle man haft, speciellt med tanke på att han tar myror med!!!!
Ha det bra, kram Annika

2008-05-07 @ 16:13:34
URL: http://www.lindesnas.blogspot.se
Postat av: Eva

Åh en sån skulle jag behöva ha här hemma.....men det kanske inte fungerar här hos oss med alla trådar som ligger på golvet efter mitt syande i syrummet.

2008-05-07 @ 23:40:59
URL: http://minaquiltar.blogg.setar.blogg.se
Postat av: Johanna

Låter jättepraktiskt med en sådan kompis som gör jobbet åt en! Undrar om han skulle trivas lika bra hos mig? :)

Kram!

2008-05-08 @ 20:37:27
URL: http://sodralycke.blogspot.com
Postat av: Trevligheten

Jag har skaffat en med och kan bara säga underbar

:-D

2010-01-27 @ 16:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se