Rosor

Jahapp. Då är jag inne på 2:a veckan efter semestern. Först fick jag nästan lite panik över att sommaren redan är över. Men nu har jag insett att sommaren fortsätter lääänge till! Mina rosor har nämligen fullt av knoppar och då kan det ju inte vara höst än på länge! Det gäller bara att ta sig hem från jobbet i vettig tid och tillbringa eftermiddagar och kvällar utomhus.

En av favoritplatserna i trädgården är solstolen brevid rosorna. Rosorna har verkligen vuxit på sig sedan förra året när jag började anlägga rabatten. Vissa av sorterna doftar helt ljuvligt! Och vilken lyx det är att bara kunna gå utanför dörren och plocka rosor att pynta med inomhus. Jag har en känsla av att det bara kommer att bli fler och fler olika sorters rosor här hemma. Den lilla samlaren inuti mig som vill ha en av varje sort har vaknat...


Kommentarer
Postat av: Annette

Ser härligt ut med dina rosor!! Det är långt kvar på sommaren ännu... :-) Hoppas jag i alla fall.



Kram Annette

2010-08-17 @ 00:00:02
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Evelina

vilka härliga rosor!!!

svar: ja, kommentaren ovanför på min blogg stämmer (det roliga är att jag har ingen aning om vem "Miranda" är, känner ingen Miranda och jag har inte gått ut med det offenligt ännu!) Men det stämmer, går in i vecka 11 i dag (10+0) Beräknad den 14 mars:) Ja, Winnerbäck är bra han, och jag har ju en egen Lars hemma som sagt:) ha en bra dag!

2010-08-17 @ 11:18:11
URL: http://evelinalinnea.blogg.se/
Postat av: Kikan

Alltid lika vackra bilder!!!



Åh, såg du konserten i Sundsvall. Vad kul!!



Ja det var verkligen helt otroligt att se sina gamla idoler. Nästan lite overkligt :) Lyssnar på Silverblue nu, en underbar låt som jag nästan glömt fanns.



Kram Kikan

2010-08-18 @ 20:55:48
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Så underbart med rosor, deras doft och blad så fint.

Du har ju fixat fint både inne och ute med dem!

Jag ska ta tillvara mina klätter rosor (New dawn) och nån vresros, kanske nån fler?!

Javisst, njut av sen sommaren som varar länge än...

Kram Sussi

2010-08-19 @ 17:40:44
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se