Snyggat till skamvrån

Så här blev rabatten på norrsidan. Inte så mycket växter att titta på än, men jag tror att det blir bra när det fått växa till sig. Muren är jag mycket nöjd med. Det gjorde också stor skillnad när jag bytte färg på husgrunden. Syns extra tydligt eftersom jag inte målat om grunden bakom buskarna...

I bakgrunden står en vanlig parkrhododendron (Catawbiense Grandiflorum ska vara härdig & klarar skugga bättre än många andra). Under har vi satt hasselört som marktäckare. Längre fram planterade vi favoriterna höstanemoner och stjärnflocka. Petade också dit lite mer marktäckare i form av skuggröna.
Tanken är att i vår fylla på i framkant med funkia och alunrot. På väggen ska en klätterhortensia klättra. Och några lökar kommer antagligen att petas ner i höst.

Blev mycket trevligare än det fula hörnet vi hade från början!


Kommentarer
Postat av: Kikan

Åh vad fint ert hus ser ut. Vi letar och letar men har inte hittat vårt drömhus ännu :( Kram Kikan

2011-08-29 @ 22:34:43
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Verkligen inget fult hörn. Många av mina favoriter har du klämt ner med. Riktigt snyggt! :-)

2011-08-31 @ 21:11:22
URL: http://inneoute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se