Sovrum - Tankar kring råspont & sten

Vi har diskuterat fram och tillbaka om vilket rum som ska bli vårt nästa projekt. Jag var helt inställd på kontoret. Eller kanske en liten mini-rust av badrummet. Eller lilla toaletten uppe. Eller min klädkammare. Som ni hör finns det att välja på. H lutade mer mot att vi skulle ta tag i källaren. Det har nu slutat med att vi enats om att rusta sovrummet!

Jag har länge tänkt att vi ska sätta vit råspont på väggen i sovrummet. Men nu när det börjar bli dags känns det inte helt rätt... Börjar bli så vanligt nu. Men visst är det fint... Men är det inte... Ja, lite tråkigt..?!


Foton från Englesson & WillaNordic


H mumlar istället någonting om en vägg av sten eller stora kakelplattor. Det verkar helt klart vara en annorlunda lösningen i ett sovrum för det är hopplöst svårt att hitta fina foton av det.


Jag är tacksam för alla förslag och synpunkter! Är sovrummen ovan tråkiga..? Är det en dum ide med sten på väggen..? Har du klart för dig hur ditt drömsovrum ser ut?




Foton från Golvabia


Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Spännande att se vad ni tillslut väljer... jag är sugen på en vitmålad timmervägg och sedan tapeter till, men innan det blir av kan jag kanske ha ändrat mig igen!? Kommer alltid nåt emellan...

Sten är inte alls dumt heller om det är lite storlek på rummet, men det har inte vi tyvärr.

Lycka till!

Kram Sussi

2011-01-14 @ 23:12:12
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Erika

Det var då verkligen två väldigt olika stilar som ni vill ha. Lite svårt också att kombinera de två. Ska bli riktigt intressant att se hur det kommer bli.



Tack så mycket angående duken. Ja pärmen är verkligen en riktig skatt, finns mycket fint i den. Kommer visa snart.

2011-01-16 @ 11:06:58
URL: http://hemmafrugan.blogspot.com/
Postat av: Jonas

Vi ska också göra om vårt sovrum och har svårt att hitta stilen... Har målat tapeten bakom grå, innan var det en superrörig fondvägg i brunt och vitt och svart och guld. Men nu vet jag inte... Lycka till!

2011-01-16 @ 13:17:34
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej !

Hon med frisyren stoppade in vad jag tror och har gjort innan oasis. Det fungerar väldigt bra att ha i håret, dock inte den "torra" oasisen, helst den som man kan blöta/den gröna). Denna gången använde jag platsfolie, men ska man sticka hårnålar i så är oasis att rekommendera.

Gillar din blogg.



Tack för besöket och kom gärna igen.



Anna

2011-01-16 @ 15:13:30
URL: http://bossinsideme.blogg.se/
Postat av: Miss Marie

Rent instinktivt känns sten på en vägg i ett sovrum väldigt kallt, alltså att det ger en kall känsla. Skulle heller inte vilja ha stengolv i ett sovrum! Men vem vet, det kanske blir kanon? Skulle inte vara första gången jag har fel! ;)

2011-01-16 @ 16:12:25
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Personligen tycker jag det är riktigt snyggt med råspont och inte det minsta tråkigt :)

2011-01-18 @ 09:25:05
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Nej, jag tycker inte alls att sten är dumt. Satt faktiskt och gjorde ett inlägg till bloggen om det härromdagen, men jag har inte publicerat det än. Jag skrev ju om att jag tycker det är väldigt snyggt.. :-)

kramkram

2011-01-19 @ 00:01:48
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Uffe

Hmm, jag tror det kan bli lite hårt med en hel stenvägg. Däremot inte att det blir tråkigt med vitt och "stramt". Varför inte en vit plankvägg med nischer som bokförvaring, och i de kan du ju ha sten. Mjukare röd-grå granit?

Sen kan Ni ju sätta fräcka innerdörrar som blir en liten fond utan att ta över.

Hittade ett nytt ställe som verkade ha lite fräcka grejor ; www.gamlamejeriet.com



/ Uffe

2011-02-01 @ 10:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se