Wij trädgård & shabby vitt

Vi har gjort en utflykt till Ockelbo för att besöka Wij trädgårdar. Jag tycker mycket om deras rosenträdgård. Kul att se så många rosor på samma plats som är härdiga i zon 5.


Passade på att titta in till Villa Antik som säljer vitmålade möbler i mängder. Ett vitt paradis för den som gillar shabby chic-stilen.

Själv är jag mer tveksam. På håll ser det vackert ut med alla vita möbler. Men det är lite väl shabby för min smak. Jag tycker inte att man ska skippa spacklet och annat underarbete. Att spruta vitfärg på gamla möbler som tidigare varit behandlade så att det blir centimeterstora bubblor i den nya färgen tycker jag faktiskt är att förstöra möbler. Men det finns säkert många som tycker att det är snyggt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se