Trädgårdsdesign på datorn

Jag väljer att inte låtsas om all snö som har vräkt ner idag och fortsätter att fantisera om sommar och trädgård. Har ju en helt ny del av trädgården att planera och plantera i år. Visst fungerar det att använda papper och penna för att göra upp planer, men det verkar så smidigt att kunna rita upp sina tankar på datorn istället. Och lätt att ändra när man hela tiden kommer på nya idéer... Att rita snyggt på datorn har jag aldrig lärt mig, så jag letar efter ett bra program för att enkelt rita upp sin trädgård.

Nu har jag lekt lite med Rosenholms trädgårdsdesigner. Enkelt att komma igång med, men inte blir det särskilt snyggt inte... Någon som har testat något annat trädgårdsprogram och är nöjd med det?

Så här skulle våra nya perennrabatter kunna se ut i augusti enligt Rosenholms program:




... och om vi tittar på trädgården i 3D skulle det alltså se ut så här:


Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Nej du jag tänker/drömmer bara hur jag ska gör och sedan blir det vanligt ritande med penna och papper!

Eller så bara går jag ut och gräver...

Lycka till!

Kram Sussi

2012-04-02 @ 21:17:12
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Jenny

Spännade :-)



Själv så är jag en mycket oplanerad trädgårdsdesigner (haha). Jag bara köper jord och blommor och sätter fart, så ser det oftast ut därefter också (urk). Man kanske borde vara lite mer strukturerad, som du. Blir nog fint det där!

Kram Jenny

2012-04-04 @ 12:34:18
URL: http://nilssonskahuset.blogspot.com/
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Vad roligt!! Riktigt bra!

Hoppas att du får en jätte bra påsk!

Kramar

2012-04-04 @ 21:57:52
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Livet på solsidan

Din skiss är fin tycker jag! Skit i grafiken, det är ju strukturen som är det viktiga ;) Och i verkligheten kommer det ju ändå att bli så mycketfinare än skissen. Lycka till!



Sälv gör jag som Jenny här ovan. Köper grejor och bara planterar rätt upp och ner. Sen får jag typ alltid göra om för det inte blev så bra... Man är olika helt enkelt. Tur är väl det :)



GLAD PÅSK önskar jag dig!

Hälsar Tamara

2012-04-06 @ 11:33:16
URL: http://livetpasolsidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se