Virkad babyfilt

För några år sedan berättade jag om mitt första försök att virka mormorsrutor. Det skulle bli en filt, men det tog låååång tid! När vi fick en dotter höjde jag tempot och avslutade filten så att hon skulle hinna använda den som babyfilt. Jag kom nu på att jag aldrig visat resultatet, så här kommer bildbevis på att jag faktiskt virkade klart filten!
 
 
Jag använde mig av Sarahs bilder som visar hur man snyggt virkar ihop mormorsrutor.
 
Jag använde mig också av Akiyos detaljerade beskrivning över hur man virkar en kant runt sin filt.  Med den här tekniken rynkar inte kanterna ihop sig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad fin!!! underbara färger.
Började med en jag också för några år sedan, men den blir väl aldrig färdig ;)

2014-01-23 @ 19:19:16
URL: http://minaquiltar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se