Funderingar kring tapet och måleri

I helgen var jag och hämtade några tapetprover till vardagsrummet. Till det rummet är jag ute efter en neutral tapet som jag kan ha i många år utan att ledsna på den. Jag tänker mig någonting med lite klassisk herrgårdskänsla... Hittade den här som är ungefär vad jag tänkt mig. Det är verkligen hopplös svårt att föreställa sig hur det ser ut när man ser den så här på skärmen och inte ens ser rummet... Men har du några synpunkter ändå..? Är det här "klassisk herrgård" för dig..?! Eller vad skulle du säga var typiskt men ändå neutralt..?!


Duro Esplanad 276-03

Vardagsrummet sitter ihop med matsalen med en stor dörröppning. Golvet är fiskbensparkett och sträcker sig genom båda rummen. Jag funderar på om jag ska använda samma tapet till båda rummen. Eller är det för tråkigt..? Eller för randigt..? Många funderingar som snurrar i huvudet nu. Det är svårt att välja tapeter!

Sedan har jag ett annat problem... Slipade, kvistlackade, grundmålade och målade tre lager vitt på en möbel. Men det lyser fortfarande gult igenom där jag inte kvistlackade..! Vad gör jag nu?! Kan jag kvistlacka mer ovanpå alla lager med färg? Eller måste jag slipa ner och börja om från början..? Eller kan jag göra något annat..? Någon som vet..?

Kommentarer
Postat av: Petra

Det är klassisk herrgård med en twist, tycker jag. Snygg!

2008-09-16 @ 08:09:41
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Designtjejen

Åhh.. jag vet inte om kvistlacket... men hoppas inte att du behöver slipa ner!!

Jag tror faktiskt tapeten kan bli jätte snygg. Jag tycker det är lite herrgårdskänsla samtidigt som jag tror att den kommer att hålla i flera år. den tar inte heller övertag om du vill ha fler färger i rummet :-)

Kram

2008-09-16 @ 18:12:20
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: jenny

tror det kan bli jättebra. hade själv kört på samma i båda rummen. Kan tyvär inte hjälpa dig med kvistlackningen. Kram/jenny

2008-09-16 @ 20:17:35
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Nippla

Hej. Helfina tapeter, skulle ha gått på breda linjer i vardagsrummet och en tapet med smalare linjer i matsalen.

2008-09-24 @ 11:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se