Nu bor jag i hus!

image40


Nu är jag husägare på riktigt! Fick nycklarna i fredags och flyttade in under helgen! Gick riktigt fort då vi var 10 st som hjälptes åt att tömma vår 2:a.

Flyttstädningen av lägenheten är nästa steg. En städfirma har flyttstädat huset. En lätt städning som utfördes i torsdags eftersom de redan städat huset till visningarna och det sedan stått tomt. Det var en mycket lätt städning i mina ögon... Hittade bl.a. en död fluga i ett fönster och mitt på väggen hängde en död harkrank som jag lade märke till redan på visningen... Visst, inte hela världen. Men fönstrena var inte tvättade och ett par av dem var fulla med spindelnät. I mina ögon ingår tvätt av fönster absolut i en flyttstädning! Eller vad säger ni? I det här fallet handlar det dessutom om 18 fönster + gluggarna till källaren... Men förhoppningsvis/antagligen håller väl säljaren med mig om att det borde ingå... 

Annars har företaget som vi köpt huset av varit den perfekta säljaren! Vi upptäckte nu i helgen att diskmaskinen var trasig. H ringde och berättade det för dem igår och när vi kom hem från jobbet samma dag var diskmaskinen utbytt mot en helt ny! Verkligen snabba ryck!

Några som däremot inte verkar vara snabba är Bredbandsbolaget! De vill ha 3-5 veckor på sig att flytta bredbandet! Hur ska jag klara mig utan Internet hemma så länge?! Passar alltså på att flagga för att det nog blir lite sämre med uppdateringar här i bloggen än vad jag skulle vilja...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis! Så härligt att få flytta till hus :) Kram Sandra

2008-04-01 @ 16:19:23
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Sandra

Svar: Jo vi har högtalare, men de står en bit ifrån tvbänken vid sidan av fönstrena. De är svåra att komma undan med när man har en teknikintresserad sambo, men som tur var så är jag det också. Fast jag vill helst att de ska gå hand i hand med mitt inredningsintresse, dvs inte se fula ut :) Kram Sandra

2008-04-02 @ 09:54:17
URL: http://tjohalia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se