Välja stil till matsalen...

Tänk ett helt hus att inreda! Men HUR?!? Det finns ju så många olika fina stilar... Just nu funderar jag mest på matplatsen. Planerar matsalen och mitt nuvarande 120 cm långa IKEA-bord i bokfanér platsar inte i huset! :)


Finns det någon stil som håller bättre i längden? Vad tror ni? Ska jag satsa på modernt..? Lantligt..? Eller 50-tal..?


Här kommer lite inspirationsbilder på matplatser jag inte skulle ha någonting emot.

Först var jag inne på mer minimalistiskt och stelt...

image6
Foto från PointClickHome

image7
Foto från PointClickHome

image11
Foto från Ilva

Men efter att ha besökt en massa bloggar med fina matplatser i vitt, lantligt, shabby chick och ännu mer vitt, vitt, vitt börjar jag luta åt det hållet...

Amélie från Mio gillar jag. Särskilt med stolen till höger på det här fotot:
image9
Foto från Mio

image13
Foto från
Solgården


Eller borde jag kanske hålla mig till 50-talet eftersom vårt nya hus är ett väldigt typiskt 50-talshus..?

image14
Foto från Mio


Kommentarer
Postat av: Signe

Åh, jag gillar solgårdenstilen! :)

2008-03-10 @ 21:53:58
URL: http://de-signe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se