Flera taklampor

Jag skrev ju häromdagen om mitt besvär med att hitta den perfekta lampan att hänga över matbordet. Jenny tipsade mig om bl.a. Halens och där hittade jag den här läckra lampan. Visst, den är betydligt modernare än vad jag tänkt mig, men så snygg! Tyvärr är den bara 45cm i diameter så den blir för liten för oss.

Men jag började fantisera om att göra en egen, men oval och längre... Jag menar, hur svårt kan det vara..?! En ljusslinga och några ljushållare bara... :) Tyvärr verkade H inte riktigt nappa på förslaget... Och att löda ihop en själv tror jag ändå inte att jag ger mig på...


Foton från Halens

Har även varit in en sväng i min favorit-lampbutik. Där fanns en annan fin, modern lampa från LampGustaf. Vad tror ni om den här? Ungefär 120 cm lång så måttet är bra. Inte så snirklig den heller dock...
Foto från LampGustaf


Och när vi ändå är inne på temat lampor vill jag naturligtvis vara med och tävla om Norm69 hos Mamamekko. Tävla du med!


Kommentarer
Postat av: Sandra/Vit design

Jag ska försöka hålla utkik efter lampan som du söker, det känns som att den borde finnas någonstans.



Svar: Jo det håller jag med om! Kram Sandra

2008-09-03 @ 01:06:59
URL: http://vitdesign.se/sandra
Postat av: jenny

inte lätt att hitta den lampan som man vill ha och dessutom hitta en som alla i hushållet tycker om. Ska säga till om jag hittar någon som jag tror att du kanske skulle tycka om. Kram/jenny

2008-09-03 @ 13:38:04
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Annette

Den lampan från LampGustaf är så snygg!!!



Hoppas du snart hittar en lampa du gillar.



Kram Annette

2008-09-03 @ 18:56:26
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Annette

Jag igen... :-)



Glömde skriva att du kan kolla på lamplagret.se

Där har de massor av lampor.



Annette

2008-09-03 @ 19:02:08
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se