Inte en klassisk skönhet...

... men oj så vackert detta moster var när det slet i trädgården och började uppfylla mina trädgårdsdrömmar!


Sambon gjorde en enorm insats och tillbringade en hel helg i grävaren. Själv var jag inte så duktig på att kontrollera odjuret, men det var hemskt roligt att försöka! Kanske grävmaskinsförare vore ett yrke att satsa på?!

Slutresultatet? Ja, det får ni vänta på... Det dröjer länge innan vi är klara. Först ska vi spränga sten. Lägga ut markduk. Köra dit några lass ny jord. Anlägga rabatter och gångar. Plantera växter. Det återstår som sagt en del arbete...

Fast en liten förhandstitt kan jag ändå bjuda på. En 65 m2 stor krater har vi nu i ena hörnet av trädgården. Och av alla stenar vi grävde upp har vi staplat en stenmur. Åhhhhh vad jag längtar till våren och det fortsatta arbetet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se