Ett helt nytt liv

Här i bloggen har det inte hänt mycket de senaste månaderna. Anledningen är att det hänt desto mer i mitt liv.
Jag har blivit mamma till en underbar liten flicka!

1,8 kg och 44 cm
 
Jag var gravid. Livet flöt på som vanligt. Jag jobbade som vanligt. Reste som vanligt. Mådde (nästan) som vanligt. Hade knappt hunnit förstå att jag var gravid... Men så fick jag havandeskapsförgiftning. Så istället för att åka till jobbet efter ett rutinbesök hos barnmorskan blev jag inlagd på sjukhuset.

För att göra en lång historia kort blev det några veckor på sjukhus i väntan på att jag skulle bli så sjuk att ett kejsarsnitt var nödvändigt. När så istället bebisens hjärtljud försämrades, nästan 2 månader innan beräknat födelsedatum, beslutade läkarna att det var dags. Till världen kom vår älskade, underbara dotter! Därefter följde ett par veckor på sjukhusets neonantalavdelning innan vi kunde fortsätta med vård hemma.
 
Igår var vi till sjukhuset för ett (förhoppningsvis) sista blodprov. Vår lilla älskling är nu utskriven från sjukhuset och fullt frisk! Nu börjar ett helt nytt liv för oss, tillsammans!

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se