Årliga tulpanduellen

Men vad i £#¤%&! Jaha... Nu står det alltså 5-1 till rådjuren. Förra året fungerade min häxblandning med ammoniak, vatten och benmjöl. I vår var jag tidigt ute och ställde kaxigt ut mina stinkande burkar och räknade med ännu en seger. Men i år fick bara tulpaner som lutar sig mot burkarna med den äckliga sörjan vara kvar. Rabatten längs med huset har iof klarat sig än så länge, men i den nya perennträdgården ser det inte ut att bli många tulpaner i år.
 
 
Tur att förra årets gigantiska tulpaner lyckades fastna på några bilder. Vem skulle annars tro på att jag haft tulpaner stora som en 1-åring!?!
 
 

Kommentarer
Postat av: Kikan

Åh, nedrans rådjur. Vi brukar ha trädgården full av dem och jag som satte tulpaner i höstas....hm...kanske borde testa din kur innan det är för sent...om det hjälper här vill säga. Kram!

2014-03-31 @ 20:21:13
Postat av: Livet på solsidan

Jädra skitrådjur säger jag med! Hagelbössa?!

Vilken underbar bild på tösen :) För jag antar att det är ert lilla liv?

Kram Tamara

2014-04-01 @ 20:57:51
URL: http://livetpasolsidan.se
Postat av: Anette& Dicka

Hej,
Det är svårt att tycka synd om rådjuren, när det har kommit upp så mycket annat grönt i naturen som de kan äta.
De tar knopparna precis innan de ska slå ut.
Ha en fin Söndag!
Kram Anette

2014-04-13 @ 08:45:55
URL: http://sekelskiftesdrom.blogspot.com/
Postat av: Sara Pettersson

sommaren är här! så härligt barn du har, så härlig blogg med :) tack för allt du skriver här!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se