Barnpool utan plast

Förra sommaren letade jag efter en barnpool utan plasten PVC. Vi plastbantar här hemma och just PVC är en av de värsta plasterna. Tyvärr är det jättesvårt att hitta en barnpool som inte är gjord i detta material. Jag blev därför överlycklig när mamma hittade en trätunna på loppis i perfekt storlek för barn att bada i. Tyvärr visade det sig att den inte höll tätt så det gick åt väldigt mycket vatten... Men idag drog min man ihop den med spännband och det blev riktigt bra! Så idag tog tjejerna årets första bad i tunnan. De hade jättekul och jag är så nöjd över att vi har ett plastfritt alternativ till dem att bada i!
 
Du som vill giftminimera, men inte har samma tur som mig och kommer över en badtunna kan tänka på att:
- Hårdplast (gärna PP eller PE) är bättre än uppblåsbara i PVC. Det finns små plaskpooler/sandlådor i hårdplast hos de stora leksaksaffärerna.
- Uppblåsbara pooler som är max 4 dm djupa räknas som leksaker och får därför inte innehålla de värsta ftalaterna.
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Va bra att det fungerar med träbaljan så att tjejerna kan bada hemma i trädgården.

2016-07-21 @ 07:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se