Vi bygger oss ett prinsesslott

Det händer så mycket här hemma att jag inte haft tid för bloggen. Men jag saknar att blogga och ska försöka prioritera det igen!
 
Min morfar byggde en lekstuga till mig när jag var liten. Den var ganska stor och innehöll en liten, platsbyggd våningssäng där jag och mina kompisar sov på sommaren. Jag älskade min lekstuga!
 
Självklart önskar jag mina döttrar samma sak, så de fick en lekstuga i födelsedagspresent. Jag har letat efter en som är tillräckligt stor för dem att både leka och sova i. Har tittat efter modeller med sovloft eller våningssäng, men inte hittat någon jag fastnat för. Lektema.se har många fina modeller, men så snubblade jag över en amerikansk sida som säljer ritningar till lekstugor. Och där fanns den! En riktig dröm! Så nu har vi anlitat en snickare som bygger tjejernas (eller mitt?!) drömslott! Jag och största tjejen följer bygget med spänning! Fortsättning följer...
 



Kommentarer
Postat av: Eva Magnusson

Åh så spännande att se resultatet sen :)
Hoppas du lägger ut bilder på "slottet"sen.

Svar: Absolut! Fler bilder kommer helt säkert. :)
MissStorm

2016-06-30 @ 20:15:01
URL: http://minaquiltar.blogg.se
Postat av: Henrik

Halloj!
Väldigt fin lekstuga! Är på g att bygga en själv, var hittade du ritningen?
Mvh
Henrik

2017-07-30 @ 10:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se