Ogräs..?

När snön försvann upptäckte jag att skogsdungen som står på tomten var helt täckt av vitsippor. Eller snarare skott... Överallt på tomten såg jag dem så jag började fantisera om en vit matta kring hela huset!

Sedan kom mamma och hälsade på och jag visade stolt upp vilket vackert hav av vitsippor jag skulle få när de väl började blomma! Men vad säger hon..?! Det där är inte vitsippor! Det är Kirskål..! Och sedan började hon prata om att täcka över dem med plastsäckar och låta det ligga i 3 år för att ta död på dem innan det går att odla något..!

Nu har jag gått och hoppats och hållit tummarna för att hon ska ha fel... Men det verkar inte så för nu har det dykt upp någon enstaka vitsippa som blommar. Men resten växer på och blir mer och mer olikt vitsippor.. Ajaj... Ska jag bli tvungen att plasta in hela trädgården nu?! Måste nog läsa på lite om trädgårdsskötsel...

image58
Tydligen inte vitsippor...

image59
Jag har i alla fall en vitsippa..!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj det hade jag ingen aning om att man behövde göra. Har ingen koll på trädgårdsskötsel. Kram Sandra

2008-04-21 @ 17:53:17
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Johanna

aj,aj inget kul med kirskål, värsta ogräs som finns! För själv en kamp hemma mot eländet. Det enda är som din mamma sa att täcka över det, eller att så gräsmatta som klipps med jämna mellanrum....

Kram Johanna

2008-04-21 @ 21:11:47
URL: http://sodralycke.blogspot.com
Postat av: PiM

ha ha ha låter precis som jag - totalt ovetande om vad som ska rensas & sparas i rabatterna ... Ha en bra en // Pim

2008-04-23 @ 11:15:26
URL: http://fyraprinsarojag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se