Stolar till matsalen

I helgen var vi och hämtade stolar till matsalen. Kravet var sex stycken stolar med stoppad dyna som det är lätt att byta tyg på.

Jag hittade de här för ett bra pris på Blocket förra veckan. Fick ett repigt bord som hörde till på köpet (säljaren tänkte kasta det). Bordet får stå i källaren tills jag vet vad jag ska göra av det... Stolarna är riktigt stadiga och bekväma att sitta på så jag är nöjd. H tycker att de är helt ok som de ser ut idag, men jag hör allt att de skriker efter målarfärg... Tillbaka till den vanliga frågan alltså... Svarta eller vita stolar, svarta eller vita..? Just nu lutar jag lite mer mot svart... Ska se om jag inte kan få till en bild snart så ska ni få se resultatet så här långt.

image54

Kommentarer
Postat av: Sandra

Svar: Vad roligt att du tyckte till om vardagsrummet. Jag är inte så förtjust i starka färger, vill hellre ha enhetligt och lugnt hemma med få saker framme. Fast lite färg skadar aldrig :) Jag funderar på att göra en tygtavla till byrån, så det blir en tur till stan imorgon.

Jag tycker stolarna skulle bli fina och fräsch i vitt. Kram Sandra

2008-04-14 @ 19:14:27
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Lisa

Jag håller med H! Kanske byta sitsen istället. Klassigt randigt kanske? När du väl har målat dem får du ju aldrig tillbaka rent trä... Och det är ju en fin färg och ser på bilden ut att va i bra skick. Nej, jag håller på H. Heja H!

2008-04-15 @ 23:23:37
URL: http://klinta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se