På spaning i perennrabatterna

Nu njuter de flesta av att ha semester. Själv njuter jag av att jobba igen! Efter ett år som föräldraledig klättrade jag på väggarna och längtade till jobbet. Är tillbaka på halvtid vilket är helt perfekt. Har fortfarande mycket tid hemma med lilla J, men får ändå använda huvudet i jobbet, träffa andra vuxna och prata om annat än barn. Perfekt som sagt!
 
All ledig tid tillbringar vi i trädgården. Det är härliga dagar nu med mycket sol och många blommor! Översta bilden visar vita löjtnantshjärtan som jag köpte på trädgårdsmässan i våras. Tror jag och säljaren har lite olika uppfattning om vad vit innebär...
 
 

Kommentarer
Postat av: Livet på solsidan

Säljare - prffttt... ;)
Även om det var vit löjtnantshjärta du ville ha var den du fick vacker tycker jag. Hoppas du hittat ett ställe där den passar trots att den har "fel" färg.

Förstår att det är skönt att vara tillbaka på jobbet. Själv letar jag jobb (blev uppsagd i våras) och det är lättare sagt än gjort tycker jag, men hoppas det löser sig snart. Fast det här är ändå bästa tiden att vara "ledig" på. Härliga sommartid!

Kram Tamara

Svar: Som tur är ska rabatten gå i rosa, lila och vitt så de fick helt enkelt vara kvar där jag skottat ner dem. :)
Ja, det verkar vara hopplöst svårt på jobbmarknaden nu. När man är hemma upptäcker man snabbt hur viktigt ett jobb är. Så här under semestern står ju Sverige still så nu är det lika bra att bara njuta av sommartid och trädgård! Ladda med ny energi inför hösten så håller jag tummarna för att det ordnar sig för dig då!

Kram!
MissStorm

2013-07-10 @ 10:08:21
URL: http://livetpasolsidan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se