KitchenAid vattenkokare - Recension

Jag fick frågan om vad vi har för vattenkokare. Eftersom jag är väldigt förtjust i den tänker jag svara genom att tillägna den ett eget inlägg. Låt mig presentera vår vattenkokare: KitchenAid Artisan i färgen creme!
 
 
Vi har haft den i flera månader och jag dricker mycket te så den är ordentligt testad. Här kommer en recension:
 
Fördelar
+ Snygg - Viktigt eftersom den alltid står framme. Finns i flera färger så att den kan matchas med övriga produkter från KitchenAid
+ Flera möjligheter att välja temperatur - Gör det lätt att få rätt temperatur på barngröt (50 grader) eller grönt te (80 grader)
+ Termometer - Lätt att se om vattnet fortfarande är tillräckligt varmt eller om det behöver värmas på
+ Ljud & Ljus - Plingar trevligt när vattnet är klart och har diskret belysning av temperatur och vattenmängd
+ Termosfunktion - Håller värmen längre än "vanliga" vattenkokare
+ Rymmer 1,5 liter - Lagom mycket för oss
+ Står stadigt
+ Locket öppnas smidigt - Med en knapp som sitter perfekt placerat på handtaget
+ Sladdvinda under - Snyggt att slippa onödigt mycket synlig sladd
 
Nackdelar
- Tung att lyfta - Jämfört med en billig vattenkokare i plast. Inte att rekommendera för någon med t.ex. handledsproblem
- Dyr - Ca 2000 kr
- Värmer ofta upp vattnet tills temperaturen är nästan rätt. Då "saktar den in" och upptäcker att temperaturen är för låg, varpå den tar fart igen och värmer de sista graderna som fattades. Denna "inbromsning" gör att jag upplever att det tar onödigt lång tid att komma upp i rätt temperatur. Även om det bara handlar om några sekunder...
- Mätstickan för vattenmängd sitter bakom handtaget vilket inte är den mest användarvänliga placeringen för att enkelt kunna se vattenmängden när jag fyller kannan
 
Slutsats
Supersnygg och mycket bra vattenkokare för den som inte har problem att lyfta
 

Kommentarer
Postat av: Anette& Dicka

Ohh!
En perfekt present till mig, vattenkokaren ser häftig ut.
Kram Anette

2014-01-13 @ 10:02:13
URL: http://sekelskiftesdrom.blogspot.com/
Postat av: fia

Den ska få hamna på min önske lista.
Riktigt fin.

2014-01-13 @ 10:05:25
URL: http://fiasdrommar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se