Tävlingsinriktade blommor

I den nyaste delen av vår trädgård, som jag kallar perennträdgården, är det minst sagt vildvuxet just nu. De upphöjda planteringarna med plåtkanter i kombination med den fina jord vi fick hemkörd gör att allting växer som ogräs och blir dubbelt så högt jämfört med vad jag förväntade mig. Blommorna verkar tävla om att bli högst och sedan kasta sig över sina grannar! Roligt att det växer bra, men stökigt!
 
 
Annat var det i våras när växterna var små. Då var det ordning och reda och varje växt höll sig på sin plats... Jag behöver helt enkelt fler rabatter dit jag kan flytta en del växter så att det inte blir så fullt i perennträdgården! Börjar misstänka att jag aldrig kommer att få tillräckligt många rabatter för att vara nöjd. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se