Nedgrävd studsmatta

Som föräldrar och husägare fick vi i sommar göra det obligatoriska inköpet av en studsmatta. Den är inte direkt en prydnad för trädgården, men tjejerna har så kul på den! Och trädgården ska ju naturligtvis vara till för hela familjen..! Och jag tycker också att det är riktigt roligt att hoppa. Men oj, så jobbigt!
 
Efter att ha undersökt utbudet föll valet på en studsmatta från det svenska företaget North Trampoline. Vi valde modellen North Challenger Low och den stora modellen som är 4,3 m. Helt klart en mycket bättre och större studsmatta än vad våra barn på 1 och 4 år behöver. Men den ska förhoppningsvis användas i mååånga år av dem. Och dessutom fungerar den toppen även för en vuxen, t.ex. mig... :)
 
Vi är jättenöjda med köpet som vi gjorde via Studsexperten.se. Det enda lite negativa med dem var att leveransen tog flera dagar längre än vad jag är van vid när jag handlar på nätet. Något som är lite negativt med själva studsmattan är att den är svår att sopa bort löv etc. från, då kantskyddet sitter fast så bra.
Det bästa med modellen vi köpte (förutom bra säkerhet så klart!) är att den är nedgrävningsbar! Den smälter alltså in lite bättre i trädgården jämfört med den traditionella, höga studsmattan.
 
Självklart köpte vi till ett skyddsnät, men tjejerna är fortfarande så små och gör sådana små hopp att vi inte brytt oss om att montera det i år.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Blogg listad på Bloggtoppen.se